söndag 22 mars 2009

Vinter igen?

Söndag är vilodag har jag hört, men det tyckte inte min ena hund i morse som gladeligen väckte både mig och den andra vovven så det vara att hoppa upp och släppa ut dom så dom fick göra av med sin enegi ute istället för i min säng!
Jag skjutsade iväg en av grabbarna till innebandyträning och tog tillfället i akt att gymma en stund. Passade på att fika med min syster yster när jag ändå va i byn.
När jag kom hem kunde jag ju inte hålla mig så det blev att plocka fram en sticka, och ketosen var som bortblåst=(......känns meningslöst just för tillfället för vem vet när man kommer i ketos igen?*surar*

Det är så märkligt, när jag har haft värsta sugen och slagits mot sockermonster och andra demoner, så har jag varje gång fixat det och segrat vilket gjort mig starkare. Men när jag inte ens har haft sånt att kriga mot så har jag två ggr hamnat i situationer som gjort att jag varit piskad att äta mot min vilja, och jag har gjort det med motvilja.......det blir fel i mitt tänk på nåt sätt, nåja jag ska lägga det bakom mig nu och försöka se framåt istället.

Det längsta jag ser till nu är att det är vägning imorgon och jag skulle ju faktiskt klarat mitt första delmål till imorgon, nu är jag tveksam till att det blir så, men får väl kämpa vidare till nästa vecka annars......skam den som ger sig!

Våren som jag trodde hade kommit hade nog inte det för idag snöade det här så nu är det vitt puder på backen igen*snyft* stackars fina krokusarna och snödropparna därute som nog fryser nu. Ser fram emot en ny vecka imorgon iaf........nu har jag gjort sju stycken veckor på ren kur iaf och det är jag nöjd med.

Shaka lugnt alla kurers!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Tack för peppande kommentarer på min blogg! Tycker att du kämpar på superduktigt, tråkigt att det inte går i den takt du vill trots att du kurar rent. Men vi får se det som att det är positivt att det går "sakta", kanske det är lättare att behålla den nya vikten sen :)