torsdag 5 mars 2009

Bara för att jag är duktig....


......så fick jag idag en present=)




Jag skulle på möte idag egentligen med jobbet, men lillpojken i huset va sjuk och kräktes i morse så jag stannade hemma och Peter fick ta mötet.


När han sen kom hem så sträckte han fram en inslagen blomma och ett kuvert utanpå......åhhh jag fullkomligt älskar att få presenter, och han ville jag skulle öppna kuvertet först, med glädje sprättade jag upp det och misstänkte att däri skulle det ligga trisslotter. Ack vad jag bedrog mig haha däri fanns ett presentkort hos Salong Carina på 500:-, och inuti blompappret fanns en mycket vacker Azalea. Min man påpekade att det här fick jag för jag var så duktig med mina soppor och kämpade på. Jag blev så glad att jag nästan börja gråta, jag kände mig så himla uppskattad och tagen på allvar.
Så jag bokade tid hos Salong Carina för klippning, färgning och slingning till i april innan vi ska till Wallmans=)
Annars färgar jag alltid håret själv men tänkte att nu när jag ändå har chansen så kan jag ju unna mig allt-i-ett.

Sen kom dom stora barnen och lilleman stannade hemma med dom och vi for in till byn för att handla och hämta resterande barn på fritids. När vi hade handlat färdigt så ringde jag fritids och bad dom skicka ut barnen till bommen vilket dom skulle göra. Sen ringde jag lillemannens avdelning och bad dom skicka ut honom...... sa dom han är inte här.....nähä sa jag var är han då?
Jag förstår inte varför jag är så förvirrad hela tiden, blandar ihop dagar, glömmer barn som är sjuka och hemma haha, hon skrattade gott åt mig iaf som tur var.

Hem igen och laga mat till barnen, potatis, köttbullar, sås och lingon.......och då höll jag på att glömma Cambridge oxå för det doftade så ljuvligt, men Peter påminde mig om att jag stod på "ren kur", så han körde ut mig från köket och fortsatte med middagen.
Är så tacksam över denna underbara man jag har som stöttar mig och faktiskt gör det själv oxå, han har fått insikt och förståelse och vet vad det handlar om, och det känns väldigt skönt att man inte är ensam om detta på hemmaplan.

Känns oxå väldigt skönt att veta att det finns fler människor därute som kämpar och läser min blogg och till alla er som gör det och till alla er som kommenterar i bloggen vill jag rikta ett stort TACK........eller kanske ska utbringa en stor skål för oss alla ja då blir det ju en "soppskål"......haha.


nu ska jag fortsätta vara duktig och kämpa vidare, för jag vill ha fler presenter såklart!


Önskar er alla en bra kväll!

2 kommentarer:

mamma sa...

soppskål tillbaka till dig också :)

vad roligt att få en sån där uppskattning av din käresta. jag blir rörd av att läsa det. men ni kämpar på bra minsann. själv tar jag bara hundpromenader hela dagarna men ska ta mig till gymmet snart också :)

skål till oss

Weronica sa...

Ja det är verkligen jätteskoj och motivationen blir ju inte mindre så att säga......härligt med hundpromenader, dock är det fortfarande för kallt för man ska njuta av dom*s*