tisdag 3 mars 2009

En vanlig måndag

Jaha då var det ny vecka, barnvecka för våran del som består av sex stycken barn. Kan ju bara tänka dig hur våra mornar ser ut när någon inte hittar mössan, den andra hittar inte vantarna, den tredje har slarvat bort busskortet, den fjärde vägrar äta frukost, den femte blir sur å slår den sjätte å så är cirkusen igång*s*. Jag blir hysterisk vissa mornar och speciellt om jag inte ens hunnit få i mig kaffe eller cigg, vet att man dör av att röka och så vidare men men det är en last som jag ska göra mig av med när vikten är stabil!
Till slut kom iaf alla barnen iväg och jag va ensam kvar hemma så himla skönt, de här veckorna jobbar gubben natt så det är faktiskt skönt att ha en stund för sig själv på morgonen tycker jag.

Satt och blippa lite på datorn tills han kom hem......och då börja han oxå blippa på datorn så satt vi där i varsitt soffhörn som två datanördar och bara blippade hehe......rätt som det var så va klockan 11 och jag tyckte det var dags att få i mig dagens första shake, kom på mig själv att jag redan hade hunnit dricka 3 liter vatten innan första shaken ens! Bra jobbat nu skulle jag inte behöva dricka mer på hela dan egentligen, men jag blir otroligt torr i munnen av det här och dricker mest hela tiden.

Stack iväg till gymet, men det tog emot jag hade ingen lust med det alls, hoppade över ett par maskiner men körde resten och cyklade 4 km så lite har man rört på fläsket iaf, det blir en tur imorgon igen har jag bestämt.
Känner mig illamående och helt slut efteråt och snurrig i huvvet, vet inte vad det kommer sig av men det känns olustigt, tycker inte jag tar i allt för mycket heller.

Hämta hem alla barnen och sen fixa käk till dom spagetti och köttfärssås stod på menyn, doftade helt ljuvligt men men jag drog mig till soffan och dom fick äta i lugn å ro utan mig dreglande över deras tallrikar.
Sen tog vi en tur till Statoil för att inhandla motorolja till bilen. Statoil ligger på vänster sida och våran favoritpizzeria Arena ligger på höger.....och just när jag svängde in frågade jag min man: ska jag svänga höger eller vänster? en kebab skulle sitta fint ju=)..........han stirrade på mig och nickade åt höger, men då tröck jag plattan i mattan och svängde vänster haha. Tyvärr förstörde jag nog hans psyke när jag gjorde sådär för det enda han tjatat om heeeeela kvällen är hur gott det vore med kebab, och jag håller verkligen med honom, men nu sitter jag här och har tagit min sista soppa som bestod av kyckling preparerad med stark curry och chili, och inget annat än vatten ska i magen ikväll.

Nu ska jag ägna mig åt att titta på Gordon Ramsays nya serie.......jag gillar den karln han har stake han!

Inga kommentarer: