onsdag 4 mars 2009

Belöningar.....

.....ja det vill jag ha i massor och jag är värd det oxå, tänk så duktig jag är, och tänk så snäll jag är mot mig själv.
Jag har ju ännu inte nått mitt första delmål som är tvåsiffrigt, men när jag gjort det då ska jag ge mig själv en belöning, fast egentligen har jag redan fått den.
När jag och Peter gifte oss i augusti så fick vi presentkort till Wallmans Nöjen i Stockholm, dom är ännu inte utnyttjade, så det är väl på tiden att dom blir det. Så jag tänker mig en helkväll i Stockholm med hotell, Wallmans och bara vi UTAN barn. Min man tyckte att det var en lysande idé, så nu kör vi vidare med ren kur båda två och siktar in oss till den 9 april som borde va skärtorsdag, och tills dess kanske man t.o.m hunnit nå två mål=)
Till saken hör att man MÅSTE beställa mat till showen om jag har förstått allt rätt, eller om jag bara vill förstå det så hmm, hursomhelst så klarar jag mig dit på ren kur så kanske man får smaka på lite proteiner*himlar med ögena*. Man ska ju så sakteliga börja tugga nångång. Den 27 april åker vi och de tre minsta barnen till Cypern och där kommer jag inte heller om jag känner mig själv rätt att köra ren kur hela veckan.

Eller tänker jag helt åt skogen? Är detta en undanflykt? Hittar på ursäkter? Tänker jag nåt jag inte borde?

Jag är i valet och kvalet, men att åka utomlands i en vecka utan att smaka på deras mat är nog inte min grej, gav jag mig f-n på att köra ren kur där så skulle jag nog göra det, men istället för att hamna i en situation där jag "fuskar" och får ångest efteråt så försöker jag vara ärlig mot mig själv nu och bestämma att det här kommer jag få göra, då slipper man ångesten. Det kanske blir som den där lördagen då jag hade bestämt att jag skulle få äta nåt litet ett par räkor typ, jag struntade i det för jag ville inte, men det var helt lagligt för mig själv att jag skulle äta, men det var inte förbjudet och strikt och kanske var det därför jag avstod. Det förbjudna lockar mig mest!

Första omgången jag körde cambridge åkte jag till Thailand i två veckor.......jag hade med mig 42 grå påsar och skulle verkligen köra stenhårt därnere..........jag hade med mig 42 påsar hem också, och det blev ett sånt bakslag för mig att jag valde och strunta i hela kuren när jag väl kom hem, vill aldrig mer skämmas så som jag gjorde när jag kom till min konsulent efter det hugaligen.

Har tränat idag i sakta mak och fått i mig tre påsar, är helt såld på jordgubb nu som jag inte klarade av förut, men nu är det en ren fröjd att få i sig det, och vatten har jag bäljat som en toka, så inatt kommer jag garanterat sova gott.

Kämpa på ni alla duktiga ck:are och tack för att ni finns, ni är alla ovärderliga!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jordgubb är mums. Jag kört bar den och kakao/mint. Den senare med 2 droppar pepparmintsolja från apoteket.

Tror det är bättre att skita i kuren utomlands? Om du misslyckas blir du bara besviken. Tänk bara på vad du äter och inte mosa idag mat då. Man vill ju kunna njuta lite av maten från landet och drycken.

Du verkar kunna ha disciplinen att sköta dig när du väl kommer hem sen.

/Mattias

Anonym sa...

kör* bara*

/Mattias

Anonym sa...

Ja du! Jag har sagt till mig själv att jag kommer att vara BENHÅRD med ren kur tills jag når mitt mål på 70 kilo...Men nu börjar jag överväga att, om det blir någon valp som ska tittas på i april och hämtas i maj, så ska jag, för att inte krångla till det så, tillåta mig att äta lite mat medan jag bor hos uppfödaren...Men jag vet inte riktigt hur jag gör. På ett sätt känner jag att det gör väl inget om jag krånglar till det lite - mindre mat behöver uppfödaren laga;) Inte lätt dilemma det där..
Kram Tina

Weronica sa...

Ja det blir ju som en vågskål......men man väljer ju själv=)