onsdag 25 mars 2009

Hmmm nåja

Igår när man titta ut genom rutan såg det jätteskönt ute, men när man klev ut så var det inte alls lika skönt, jag är ärligt talat less på den här kylan nu och vill ha lite mera värme. Åkte och tränade, men har fått grymt ont i mitt dumma ben så det gick inte så bra precis, men körde faktiskt på crosstrainer som jag försöker bli kompis med, dom som vet säger den är effektiv men fiiii satan va jobbig puh. Sen solade vi och precis som förra gången låg jag där med tvångstankar isch.....ska nog byta solarium till en sån där box man står i istället.
Hem igen å gjorde lite nytta inne medans mannen klöv ved ute......fixa ihop köttfärslimpa till barnen som dom åt upp i ett nafs å undra om det inte fanns mera så det är tacksamt att laga mat ibland iaf=)
När vi va och vägde oss i måndags så sa Annelie att jag fick ta ett par räkor om jag så önskade, eftersom Peter har velat äta det i över en månad och nu får han ju det. Så jag bestämde mig iaf för att vi skulle mysa lite med barnen som va hemma och som oxå älskar räkor. Så det blev så att jag stoppade i mig räkor och dessvärre blev det två glas vitt vin oxå, och fetaost, och oliver och lite ägg och lite gurka. Ja det där kanske inte va så lite iaf när jag tänker efter men hursomhelst så hade jag en väldigt trevlig kväll med familj och det kändes viktigare än att vara i ketos för mig just då iaf. Barnen uppskattade oxå att vi satt tillsammans hela kvällen och dom tyckte att jag va värd att äta en gång iaf sa dom haha. Sen sjöng vi Lips som är motsvarigheten till singstar......det räcker med ett glas vin för att jag ska tro att jag är världsstjärna haha, det där är riktigt roligt. Min äldsta dotter är fruktansvärt duktig på att sjunga och hon har röst som är grym.....måste hon fått efter sin mor hmm.

Så nu har jag bekänt mitt eget lilla snedsteg som sagt, men det är inget jag har nåt dåligt samvete över utan jag bestämde mig för det och tog ett beslut helt enkelt.
Nu är det en ny dag och nu kör jag tillbaka i "gamla" vanor som för mig består av 3 soppor och minst 3 liter vatten=) Känner att det va skönt med ett litet brejk, och fick ny kraft och energi på nåt vis.
Idag ska jag frisera min ena hund, ja den andra har ju inget hår eftersom det är en kinesisk nakenhund. Powder puffen med hår, får ganska mycket tovor när hon för det mesta är ute och rullar sig i allt hon hittar från dynghögar till sågspån. Att bli borstad gillar hon INTE, så när jag kommer med borsten för att reda ut alla dessa tovor så blir vi riktigt osams, därför brukar jag lämna in henne istället så dom får trimma ner henne, brukar då få åka till Nyköping, men häromdan var jag och handla hundmat i djuraffären i Gnesta och då hade dom satt upp en lapp om att dom oxå börjat trimma hundar så ska lämna henne där idag och hoppas att hon blir lika fin som hon brukar bli=)

1 kommentar:

Anonym sa...

Nä du, dåligt samvete löser ingenting - gjort är gjort och det är bara att gå vidare...
Kram Tina