torsdag 19 mars 2009

En olycka kommer sällan ensam

Jag har ju massa olika beroenden, och det största jag har är nog internet, på både gott och ont. Igår åkte jag för att träna vilket gick långsamt så jag hoppade in i solariet istället, därinne fick jag nån klaustrofobisk känsla av att jag var instängd och tung och solariet skulle spricka haha......men det knaka ju och spraka därinne så man vet ju aldrig*s* Men det var skönt iaf även om jag låg helspänn.

Åkte hemåt och efter att ha duschat så ila jag till min kära dator, men den funka inte. Starta om modemet men det funka inte, å igen å igen.....NEJ det funkade inte. Telefonen var oxå död. Då fick jag en flashback om när jag åkte till å från gymet så såg jag ju några gubbar hänga i nån ledning längs vägen och jobba med nåt.

Ringde bredbandsbolaget som är min operatör, snacka med nån trevlig kille som sa att det inte "synka" riktigt.....men att jag skulle vänta till eftermiddagen. Em kom och det funka inte jag ringde igen(ja mobil då eftersom inte hemtelefon funka), nä men vänta till ikväll sa han.

Åkte och handla och skulle hämta barn och min bil som jag nyss lagat efter ett haveri har börjat låta jättekonstigt.....så jag svängde inom verkstan och han konstaterade vattenpumpen, jaha tänkte jag dyr historia, han föreslog tvåtusen för hela jobbet å allt å vi skaka hand på det, så undrade jag när eller nu på en gång? Han skratta å sa att han va fullsketen med jobb så första april kan du komma och tillade att han inte tyckte jag skulle köra med bilen ens. Men för f-n två veckor utan bil på landet funkar liksom inte riktigt, visst kan man åka buss men det behövs en bil hur som helst. Jag bokade tiden iaf, vetandes om att jag antagligen behöver köpa en ny bil, reparera den trasiga och sälja iväg den istället.

Kvällen kom och jag skulle åka och hämta soppor, och passa på att ringa på vägen om mitt internet, nej vänta till i morgon bitti blev svaret för på nätterna startas saker och ting om i stationerna så imorgon funkar det garanterat!

Kom hem och kände verkligen abstinens.....inte normalt jag vet men utan dator känner jag mig naken....

Så kom jag på att på fredag har jag bokat en släpkärra för jag ska till flen och hämta en matsalsgrupp, ja just det med vilken bil då??? Frågade en som är anställd i mitt företag om jag kunde låna hennes bil som har dragkrok, hon sa ja såklart men påminde mig om att vi snart borde ha lönesamtal*stön*....haha nä rart av henne såklart=)



Blev en tidig kväll med lite TV, korsordslösning, och varm cbsoppa, som jag hade längtat efter, spetsa med aromat och det va såååå gott yummie.

Vakna innan klockan i morse, for uppför trappen starta om modemet, satte på kaffe, kolla modemet, inte en enda lampa lös, igår lös iaf tre?! Ingen mening att ringa dom förrän 8 så jag skicka ungarna till skolan, och ringde. Ja svarade en manlig trevlig röst igen sitter alla sladdar verkligen i, då fick jag lust att bara skrika, men höll mig lugn och förklarade mitt dilemma, och han sa att han skulle felanmäla och om det behövdes skulle han skicka en tekniker, mitt ärende var prioritet tre sa han och det kunde ta ett par dagar.Min man vaknade till liv och frågade om nåt hade hänt eftersom jag såg så uppgiven ut, jag kontrade med att vi behöver köpa en ny bil helst IDAG, det omöjliga hände och han svarade: Kolla Blocket!
Jo i vilken data då ingen av de sex vi har hemma iaf. Åkte till jobbet tog lilla laptopen med och va ute på internet jippie, började leta bil och hittade lite intressant sådär......fanns en i Västerås vi kunde tänka oss så bestämde oss för att åka och titta imorgon. Fick ett sms från bredbandsbolaget om att felet var åtgärdat av en tekniker nu=)
Hämta barn, handla, hem........med bilen som e sjuk stackarn men måste man så måste man. Åhhh alla lampor lös så fint på modemet, men inte en enda dator kom ut i cyberrymden för det. Ringde en trevlig kille igen......å samtidgt med han i luren så hoppa allt igång. Min lycka var fulländad!
Imorgon ska jag hämta det fina bordet i Flen, sen struntar jag i Västerås och åker till Tumba istället och kollar på en annan bil......jag hoppas den är bra så jag kan ta med den hem.

Nu borde allt bara bli bättre!

2 kommentarer:

mamma sa...

hoho, vilken maxad dag. hoppas att det blir en bra dag fr dig idag. massor av kramar och tack för grattiset! :)

Anonym sa...

Hmmm! Allt är inte lätt här i världen;)
Kram Tina