tisdag 17 mars 2009

Tandvärk isch.....

Uschameja min bättre hälft har haft tandvärk ända sen igår kväll och han har inte sovit en blund, jo när jag gick upp vid nio så gick han å la sig stackarn. Jag fick tag i en akuttid till klockan 15, så jag väckte han å sa att vi skulle till tandis, men han va så slut och bara låg och yrade så jag fick inte iväg honom. Man känner sig så hjälplös när man står bredvid och inget annat kan göra än att tycka synd om, gillar inte se folk som har så himla ont så dom inte vet var dom ska ta vägen isch.....

Fick ett mindre trevligt samtal från ortopeden i morse, som talade om att mitt främre korsband va avslitet, menisken trasig, och brosket skadat......överläkaren vill operera men det är inget alternativ för mig, jag vill träna mig till ett bra knä istället, så jag fick en remiss till en sjukgymnast som har hand om såna skador för idrottare, så dit ska jag och hoppas jag får nån ordning på mitt knä. Får jag inte det så måste jag väl få ett konstruerat korsband, men det är bara det att jag vill verkligen inte hoppa omkring på kryckor i sex-åtta veckor, så nu blir det hårdträning och därmed basta!

Soppleveransen skulle jag ha hämtat idag men fick sms från min konsulent att paketen som skulle till Gnesta har hamnat i Katrineholm, ja vad säger man: Dumma posten!
Är glad att jag har en full kartong hemma iaf så man inte står helt utan det vore ju katastrof utan dess like, hemska tanke!

Jag vet att jag klagar och gnäller om min viktnedgång som jag tycker går för långsamt och för lite. Kloka människor får mig på andra tankar ibland, och det jag har gått ner är inte på sätt dåligt eller för lite. Jag vet att jag skrev att det ultimata för mig vore att jag tappade 2-2,5 kg i veckan, men slår man ut summan av vad jag gått ner på sex veckor så blir det ett snitt på 2,8 kg i veckan så nu var det slutgnällt om den saken och jag ska bara vara glad åt detta då jag ligger över vad jag tyckte jag borde göra. Så jag nynnar för mig själv:
Var nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dig ser glöm bort bekymmer, sorger och besvär.....
Såklart jag inte ska vara missnöjd, med något jag lyckats prestera så bra, det är faktiskt inte alla som gör det, men jag är på god väg och jag är glad för mig själv för jag gör det här faktiskt himla bra!

Har kommit överens med konsulent Annelie om att jag ska börja trappa upp i april då vissa tillställningar komma skall, för att sedan återgå till att köra rent i maj, det känns som en bra plan för mig och jag är nöjd över att vi är överens, för hon är envis som synden och inte sammarbetsvillig i alla lägen hehe, men hon är guld värd och en klippa för mig, henne kommer jag vara evigt tacksam det vill jag lova.

Barnen har varit lediga från skolan i två dagar nu och det ska bli ett sant nöje att skicka iväg dom till skolan imorgon bitti, ibland blir det lite väl mycket ståhej med sex olika viljor och sex olika slags humör hehe......lugn och ro får bli min medicin imorgon.

Försöker fundera ut hur jag ska ändra på mitt tråkiga hår, har beställt tid till frissan och vill göra nåt helt nytt.......kanske snagga mig kort, ja varför inte det skulle ju passa sig bra nu när de rätta ansiktsformerna börjar träda fram=)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj på dig vännen!
Att ha gått ner 2,8 i snitt på sex veckor är mer än bra skulle jag vilja påstå, så nu vill jag inte höra dig gnälla mer om det madam;)Jag hade lite över 2 kilo i snitt när jag kurade 19 veckor...Det går helt enkelt inte att hålla så hög viktminskningstakt när man går länge på kur. Bland annat för att det sliter oerhört på kroppen och sen för att det i princip är omöjligt att göra det....Så sjung med Baloo du;)
Kram Tina

Weronica sa...

Hello där.....

Nädå nu e det slut med sånt tjafs och jag har lagt det bakom mej, och ska vara evigt tacksam för varje litet mikrogram jag går ner*s*

Tack "morsan" för du kommer in och drar mig liiiite i örat mellan varven=)
*sjunger fortfarande*