lördag 21 mars 2009

Det som INTE skulle hända har hänt igen!

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men jag tror jag låtsas som ingenting och bara går vidare......
Idag skulle vi ju kolla på en bil, och en kompis till mig skulle köra eftersom min saab inte är körduglig. Så han hämta min gubbe på jobbet vid ett så kom dom och hämta mig så vi kunde komma iväg. Ute på vår grusplan går jag fram till bilen han hade som inte va hans egen och han titta lite märkligt på mig och frågade: Ska vi inte åka? jo sa jag kom då. Men det går inte sa han för den där bilen funkar inte femmans växel på och jag trodde vi skulle ta din saab.......men jisses den e ju sjuk och mår dåligt sa jag det funkar inte och det trodde jag han hade förstått liksom. Hans egna bil va stulen.......shit f-n va gör vi nu? Jo raggar en bil att låna så vi kommer iväg såklart.
Jag hade bunkrat upp med vatten och en bar eftersom jag visste vi skulle bli borta ett tag. Fick tag i en bil att låna som tur var, åkte dit och hämtade den och åkte iväg mot Skultuna bakom Västerås nånstans.
Kom fram till slut efter lite vilseskörning, provkörde bilen, pruta som i Turkiet, skakade hand och gjorde affär. Yeeehaaaa superglad över min fina Opel Zafira=)
Åkte hemåt och va tvungna att stanna och tanka. Herrarna va hungriga och jag började oxå bli, men jag sa att jag följer med dom så dom kan käka, och jag tar min bar tänkte jag.......för EXAKT en månad sen så lärde jag mig ju läxan om att alltid ha en bar i handskfacket när oförutsedda saker inträffar, vilket gjort att jag alltid går omkring med en bar i innerfickan på jackan och en ligger i handskfacket.......idag hade jag t.o.m med en extra bar fall det skulle bli väldigt sent. Det tråkiga i kråksången är ju att barerna låg i kompisens handskfack eftersom vi åkte med den för att hämta den bil vi lånade och där låg dom kvar! Jackan hade jag hemma.....så j-la typiskt. Så jag har tuggat lite smått idag kan jag erkänna för det var nödvändigt, kan även tillägga att det smakade lika mycket skit som förra gången och jag har haft en magvärk som inte va att lattja med. Men men till skillnad från sist så har jag faktiskt inte den där ångesten som jag hade då, för va ska man göra när det händer? Det va ju såklart klantigt av mig men mitt i all stress så glömde jag bort helt enkelt. Men det är ju inte hela världen och skulle jag fallit ur ketosen så är jag snart tebax igen för jag kör ju på som vanligt nu och ska strax ta min sista soppa så jag inte missar nån näring.

Mattias om jag bara hade sett din kommentar i mitt förra inlägg tidigare så hade du antagligen räddat min dag, fast det har du på sätt och vis iaf för du följer min blogg*s*......men det va lite komiskt att komma hem och läsa det bara!

Såg någon Robinson? Det gjorde jag och det var ju fruktansvärda villkor dom lever under, att dom utsätter sig för sånt frivilligt!? Men det kommer bli mitt lördagsnöje hädanefter=)

Jippie nu kan jag köra å träna imorrn i min fina nya bil!

Inga kommentarer: