tisdag 10 mars 2009

Trimma&simma

Jag släpade mig upp till gymet med ganska tunga steg idag, och där va så mycket fok att det blev jobbigt, och dessutom massa muskelknuttar som så fort dom tar en maskin efter en annan som kanske haft 30kg vikt på fnyser för det är för lätt för dom.......vilket jag såklart förstår men jag tänker ju knappast använda mig av 95kg vikter om jag inte bemästrar detta, nåväl blir bara lite less på såna. Simmade faktiskt idag, inte så mycket det kanske va en 15 längder eller något, men AJ vad det gjorde ont i mitt knä, så jag simmade bara med ena benet*s*......men det va riktigt skönt iaf så det blir nog mer av den motionen framöver.

Peter ska ju trappa upp nu så han äter 100g proteiner plus 3 soppor......och gissa om jag blev avundsjuk när han fick äta kött idag, hmm fast har man varit så duktig så är man värd det, och det kommer jag oxå bli en vacker dag. Det va inte långt ifrån att jag smakade på kycklinggrytan jag gjorde till övriga familjen men jag höll mig. har kommit in i nån fas där allt handlar om mat i mitt huvud, jag ser mat, jag hör mat, jag tänker mat, jag luktar mat, jag drömmer mat, jag köper mat, jag lagar mat, jag andas MAT! Än så länge har jag inte smakat mat men det känns som det bara är en tidsfråga innan det står med i listan. SUCK!

Men det är väl bara dra in snoret, torka tårarna och upp med hakan, varje dag är en seger. Vet ju att det kommer en tid då jag ska äta, som när vi ska på Wallmans, påsk samma vecka, och sen Cypern, får köra nåt kombinerat huxflux då och sen köra rent när allt det där är över det är iaf min plan. Ja påsk ja då har min pappa bjudit hem sig själv till oss, ja hade inte han gjort så hade jag. Han är en vääääldigt stor man och det är väl hans gener jag har för mamma va liten som en tångräka. Han har alltid sen jag va liten sagt: Weronica tänk på vikten! Men det örat har ju inte jag lyssnat på, kanske han alltid påpekat det för han själv lider av övervikt och haft det jobbigt med ryggproblem osv. Det är inte alla gånger som jag blivit glad över hans påpekanden vad gällt min vikt, och vissa gånger har jag blivit ledsen då han kan ha uttryckt sig på ett klumpigt sätt. Jag hoppas iaf att när han kommer hit i påsk kan se en förändring på mig och tala om det, jag skulle bli väldigt glad av att höra det just från honom faktiskt.

Imorgon är det dax för sjukgymnastik och jag har inte alls brytt mig om att göra läxorna hon gav mig, visst kan jag lägga mig på golvet som hon tyckte men problemet är sen att komma upp därifrån då jag inte kan böja mitt knä liksom. Så förväntar mig skäll som är befogat.

Nu har jag gnällt av mig en stund och hoppas att jag kan komma tillbaka hit imorgon och vara en smula gladare och mer positiv.......men som märks så fungerar det inte alla dagar.
Simma lugnt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nä gumman det är ju så att vissa dagar känns som blötsnö en marsdag. Det funkar faktiskt bättre om man bara accepterar att det är så och så lämnar man det bakom sig och tar nya tag.
Tänk inte på att när du är klar med ditt kurande så får du belöna dig själv med att äta, utan tänk på hur bra du kommer att må och hur härligt det kommer att vara när du har mycket mindre tyngd att bära på...
När jag kurade sist, så där länge, så sa jag ofta till mig själv när jag var sugen på att äta: "BEHÖVER JAG ÄTA" Jag förbjöd mig inte att äta utan jag gjorde om det till ett val jag hade. Då var det lättare att bara konstatera att "nej jag behöver inte äta" - inte denna gången...Ungefär samma fenomen som när någon säjer att man INTE ska tänka på en rosa elefant. Vad är det då man tänker på mest av allt - jo just en rosa elefant. Så fungerar tyvärr hjärnan vid förbud....
Kämpa på nu och ta en dag i taget, så kommer du till målet snart...

Kram Tina

Anonym sa...

Man måste inte alltid vara positiv...man FÅR vara uppgiven och less. Hoppas jag verkligen - för det är jag då mellan varven så det räcker.
Vi kämpar vidare :)

Anonym sa...

Måste bara utbrista i ett wiiihaaaa..jag kunde kommentera! :)

Weronica sa...

Tina du har så rätt, och det har du för du är så otroligt klok=).....jag försöker tänka så oxå.

Yeeeeehaaaa snyggt att du klara av å kommentera Anette*s*......nä såklart även solen har sina fläckar och lyser inte var dag, bara man kan kommer ur uppgivenheten och lessamheten så får man va nöjd med.

Nu kör vi så det ryker!