söndag 29 mars 2009

Söndag

Den här veckan har varit segare än segast......känt mig ganska nere och deppig av massa dumma orsaker. Men har kört på med kuren och skött mig iaf.
Har fått träffa en ny sjukgymnast som är superduktig, har fått ett väl genomtänkt träningsprogram som jag ska följa. På sex månader är tanken att jag ska bygga upp mitt trasiga knä, och lyckas jag inte få tillbaka styrkan i mitt ben så är det bara operation och det vill jag inte alls. har inhandlat en balansbräda och ett gummiband till hjälp på hemmaplan.
Idolfinalen hade jag ju verkligen längtat efter och mitt odds var på Laila Bagge, mina ögon var fyllda med tårar då jag såg henne dansa sista dansen, så otroligt vackert. Men Magnus var en värdig vinnare, en kompis till mig va på samma efterfest som dom på kvällen och han uttryckte sig att han hade sett kakhustornet på två ben och att Magnus är stoooor haha.
Nu är Robinson en av följetongarna i mitt hem, dom klarar sig inte utan mat i 8 dar å gnäller, det finns ju dom som varit utan fast föda i 8 veckor och mår superbra hehe. Skulle vilja skicka ner ett par gråa påsar till dom så dom åtminstonde kunde fått lite näring i kroppen, tacka f-n för att dom gnäller dom gör det nog inte för inget.
Hittade USA:s hemsida för Cambridge, det var faktiskt lite roligt deras påsar är inte gråa trista dom e blå å fina, fast det e väl samma innehåll såklart, dessutom har de fler smaker att välja på, och jag hoppas att det kommer till Sverige oxå.
Gjorde ett slag för miljön och släckte ner hela huset en timme igår, hoppas det hjälpte. Annars är jag tyvärr ganska så dålig på det här med miljöfrågor men hoppas det lilla jag gör hjälper något.

Vips så åkte tiden fram en timme, känns ju bra då kommer man i säng tidigare. Våren borde va i antågande men här har varit full storm och snöväder, jag hade ställt ut massa ytterkrukor men dom är bortblåsta=( Längtar verkligen till Cypern nu, det är mindre än en månad kvar och jag hoppas på mer solsken där än här.
Imorgon är det dax för vägning igen, har inga stora förhoppningar är glad om det är minus iaf. Ny vecka nya tag blir det iaf, och återigen full familj med sex barn i huset......kan inte annat säga än att jag har saknat dom och det ska bli skönt att bli fulltaliga återigen=)

Njut av en härlig söndag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Söndag här på holmen idag också;) Och sommartid - härligt att kunna vara ute och träna/spåra med hunden på kvällarna...Vi har nog snö kvar, men det smälter mer och mer - vägarna är bara och åkrarna börjar bli det också. I skogen börjar också marken kika fram mer och mer. Idag är det flera grader varmt. Var just ut på en cykeltur med jycken - skönt...
Tack för komentaren i min blogg - den värmde (skrev litet svar där också)Du har så rätt - jag ska inte hålla på rådda med mat, utan köra på med ren kur bara - har ju lång väg kvar innan jag når målet, så då får jag ta smällen med upptrappningen. Och nu under tiden får jag jobba med mitt något aviga matbeteende. Går ju i KBT redan, och har tagit upp detta förut, så jag ska ta tag i det igen. Terapeuten tycker att det är bra att jag har tagit tag i vikten i alla fall, då jag mår så dåligt av att vara överviktig. Så hon frågar alltid hur det går med kurandet när vi träffas. På onsdag ska jag dit igen, så då ska jag ta upp det här med mitt ätande igen...

Kram på dig vännen!
/Tina

Weronica sa...

Gumman du har alla förutsättningar för att lyckas, vet så väl att det är kämpigt, men som en guru på Viktklubbens forum säger: Trägen vinner! Å det är banne mig sant!

Kram!