måndag 23 mars 2009

Nu har jag tummat.....

Vaknade av sms i morse som bara gjorde mig irriterad så jag valde att somna om, och vaknade inte förräns 10.30, jisses det va längesen jag sov såååå länge. Upp å på med kaffet in på toa å fram med stickan.....yeees den visa lila. Blev väldigt glad över detta och dagen kunde inte börjat bättre.
Hämtade småpluttarna på fritids för att åka till Södertälje och fixa med pass till dom, det tog ju sin lilla tid för där var en lång kö. Efteråt så kom barnen på att dom va hungriga och jag och Peter blev helt nedröstade med ett Mc Donaldsbesök, dom vann och där drack jag kaffe medans dom smaskade chicken mc nuggets å sötsur sås och potatis kokad i olja....fy å blä inget för en sån i min position. Hemåt igen och lämna av dom små liven till deras andra föräldrar.....yeees en vecka utan småskitar kan va skönt ibland hehe.
Hem å fixa ihop snabbmiddag till dom stora barnen, och sen iväg för veckans vägning. Puh samtidigt som det är kul att väga sig är det ändå förknippat med lite fasa för min del. Med tanke på mitt lilla missöde så var jag inställd på att få vänta till nästa vecka med att nå mitt första delmål......men det behövde jag rakt då inte göra, vågen visade -3,5 så nu har man en matchvikt på 97,5 kg. Jag blev så lycklig att jag trodde jag skulle börja gråta för jag aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att det skulle ske. Annelie frågade om ett nytt mål och jag tycker att 5 kilos intervaller verkar en bra grej att köra, det tar inte så lång tid att nå sina mål då så nu är siktet inställt på 95 pannor=) Jag upplyste henne även om att jag är aldrig mer i hela mitt liv intresserad av att väga 100 kg igen, och då sa hon ska vi tumma på det? Valet är inte så svårt så nu har jag tummat med henne på att tresiffrigt för min del är ett minne blott=)
Nu kör jag in på 8:e veckan och det känns kanon.......trägen vinner och det händer när man minsta anar det.

Ha en underbar kväll alla ni som kämpar och tack till alla som läser här!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman! Som jag skrev i din vikttråd på forumet, så är du helt suverän och jag önskar dig allt gott framöver och att du snabbt kommer ner till ditt nästa mål...

Kram Tina