torsdag 12 mars 2009

Kom att tänka på....

att man behöver inget decilitermått för att mäta upp 2,5 dl vatten. Det sitter numera i ryggmärgen. Jag dricker mina soppor/shaker i en shaker som är 5 dl, och så fort jag tar vatten i den för att mixa så behöver jag inte ens kolla mängden för det blir alltid rätt, men såklart gör man samma moment tre ggr om dan så borde det liksom sitta. Idag har kört 39 dar helt rent och alltså mätt upp 2,5 dl 117 ggr på de dagarna, onödigt vetande men va fasen tvungen att kolla haha.
När jag körde i somras så dukade jag upp fint och åt varm soppa ur tallrik med sked, fast det va liksom inte min grej, kändes inte nåt vidare. Så jag mixar och dricker direkt ur shakern. Hur gör ni andra? Dukar ni och äter samtidigt med resten av familjen? Flyr ni undan och snabbt får i er eller?
Barn är ju ganska ärliga av sig och av dom kan man få de mest ljuvliga kommentarer. Min son kom och kramade mig för ett par dar sen och höll mig om midjan och sa: mamma nu tycker jag du försvunnit lite väl mycke, det får nog inte bli så mycket mer för då finns inget kvar att krama, men jag tycker du är duktig.
Då smälte hans mor vill jag lova. Minns oxå när min äldsta dotter Jennifer va liten så hade jag varit på toa och hon gick in strax efter mig och när hon kom ut så utbrast hon: mamma det bästa med att gå på toa efter dig det är att heeeela sitsen e varm. Haha kan ju inte göra annat än å skratta.
Har alltid kunnat skoja om min vikt och mitt utseende och har alltid sagt att jag ger skugga på sommarn å värme på vintern. Men nu får jag nog ändra på det ordspråket för i sommar ska det inte va en skugga som en michelingumma.......ska komma på nåt bra!

Mannen i huset har ju så sakteliga börjat tugga ett mål om dagen, jo lite avundsjuk är jag, samtidigt tycker jag synd om han. Han får verkligen ångest av att äta och kallar det samvetesmat, han gillar det inte alls men tvingar i sig lite proteiner och mår sen skit rent psykiskt. Kan ju inte alls kännas skoj att man ska behöva få dåligt samvete att äta när man gör det rätt dessutom.

Har tränat idag oxå och va riktigt motiverad och tyckte det va riktigt skoj=) Körde på riktigt ordentligt och så cyklade jag ungefär 7,5 km men nu känns det banne mig i kroppen å knoppen, det blir en tur dit imorgon oxå.......kanske beror motivationen på att jag har 2,5 kg till att plocka bort för att komma ner till delmål 1 som är tvåsiffrigt istället för tresiffrigt, det känns inte alltför långt bort och har jag inte fixat det till måndag när det är dax för vägning så är det med all säkerhet fixat till veckan därpå.

Har fått frågan om varför jag bloggar. För mig är det på nåt vis dels därför att nån annan som står i startgropen med ck ska kunna se att det går att hålla på längre än tre dagar(då de flesta ger upp), dels för min egen skull för att kunna gå tillbaka och faktiskt se vad som hänt på resan, sen är det himla skojjigt för man träffar så otroligt roliga kloka människor, sen ligger det mycket motivation för min del i det här, jag kan ju liksom inte bara lägga av, eller fuska å strunta i allt, hur skulle dom som läser tycka då.........ja lite så tänker jag. Varför bloggar ni andra?

nu är det dax att återgå till slappning*s*

Ha en skön kväll alla kurers

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag läser din blogg också :) har inte kunnat skicka komentarer dock :S hoppas de funkar denna gång! du är också grymt duktig :)
kämpa på du med! massa kramar från sofia

Anonym sa...

Hej alla glada,

Tycker att min fru är superduktig som har hållt ut så länge nu med alla soppor.
jag har suportbantat med henne och för att bli av med min egen gubbmage. Men det är igentligen inte mitt fel att jag fått den gubbmagen för jag tänker stämma ölbolagen på en mäktig summa för att dom sålt äl till mig.
jag har gått ner märkligt fort trots att jag fuskat, men har fått förklarat för mig att killar bränner tydligen fett mycket snabbare en kvinnor pga muskelmassan så man får tacka och bocka då ehumm...
Jag vill verkligen betona att jag beundrar dig så mycket min kära fru och vet att du kommer att lyckas bra med din bantning...

Kram från din äkta hälft.

Anonym sa...

Hej Weronica!
Håller med din man - du är superduktig:)
För att svara på dina frågor. Jag sveper också mina påsar från shaken direkt - lättast så ju. Brukar själv inte vara så noga med hur mycket vatten jag blandar med, utan det får bero på om jag vill ha mer eller mindre att slörpa i mig av det götta. Men oftast blir det väl runt två tre deciliter...
Tja, varför bloggar jag. Jag är nog beroende av det - har ju bloggat om min hudträning under flera år på en blogg jag har på min hemsida om hundarna...Men varför jag kurarbloggar är väl kanske av samma orsaker som dig - för att inspirera andra och mig själv och för att hålla kontakt med dem som läser i bloggen - det är kul helt enkelt...
Kram

Anonym sa...

Åhhh tack ni är så rara allesammans=)

Allt går så mycket bättre med er på vägen.'

Kram på er!