måndag 9 mars 2009

Då har man kört rent i 5 veckor

Det är banne mig inte fy skam att fixa det må jag säga. Är stolt över mig själv att jag faktiskt lyckats komma såhär långt. Det är ju iofs bara en femtedel av vad jag egentligen skulle behöva, men för varje vecka jag klarar så är det för mig en seger.

Har idag varit och vägt mig. Hade gått ner 1,5 kg den här veckan, blev väl först lite nere, men kom på mig själv att med träning och allt så kanske inte resultatet på vågen kommer visa mirakel så jag är nöjd iaf. Konsulenten Annelie tröstade mig oxå med att jag kanske var av sorten, ner ena veckan liiiite, och rasa nästa meeeera.
Peter vägde sig ju oxå och han hade tappat 2,5 kg, och han har fuskat så där tycker jag världen är orättvis hmprf. När vi va på krogen i lördags så drack han alkohol så jag trodde han skulle stå still, men lyckliga han gick ner iaf. Men jag beundrar att han kör vidare och han är jätteduktig och ska därför börja få trappa upp med lite mat nu.

Kände mig helskum igår kväll, jag va hungrig, sur, grinig och nära på vippen att fuska i mig nåt, men stod emot och det kändes himla bra i morse.
Men nu är det nya tag och ny vecka och skulle jag lyckas att till nästa vecka komma ner till mitt första delmål, då blir jag supernöjd, i annat fall SKA det va avklarat om två veckor och därmed basta!

Nu ska jag njuta kvällens sista drink som blir en vanilj spetsad med kanel!

2 kommentarer:

mamma sa...

tjohoo, 1,5 kilo ner. du är ju sjukt bra ju och du, att jämföra med karlar gör ju en baa ledsen eller arg eller både och :)

tjoho vad du är bra! 2 veckor till klarar du galant!!!

Anonym sa...

visst är de skönt :D de är så himla bra!!!
kram!