söndag 15 mars 2009

Bråk, beslut,bevis

Igår kväll hade jag en sjuhelvetes kväll med kampen om att köra ren kur. Kroppen fullkomligt ylade efter något att stoppa i munnen. Jag ville ha mycket jag ville ha något stort, jag suktade efter kyckling, kebab, såser, nåt starkt......jag var på vippen att strunta i allting och bara frossa! Jag tror inte att jag var hungrig men min hjärna fick frispel och jag kunde inte slå bort tankarna, mannen som försökte peppa mig fick en skopa ovett istället!
Förökte tänka på varför jag gör det här, mål, förändringen, att jag ska må bra.......men den där lille saken som dök upp i mitt huvud slog bort allt å jag kände mig besegrad och hypnotiserad.
Skjutsade min man till jobbet, och då låg allt som ett smörgåsbord framför mig.....ingen skulle ju se om jag åt, ingen skulle väl få veta det, det skulle vara min och "sugsakens" hemlis. Sugsaken i huvet som snurrade runt ville mig bara väl, och han va faktiskt min bästa vän och den stöttar mig i ALLT!
Så "sugsaken" och jag åkte hemåt för att fira vår vänskap med nåt riktigt gott, MEN när jag klev ur i bilen och "sugsaken" rullat ut röda mattan för hans drottning, då satte jag upp handflatan rätt i plytet på han och sa: Stopp här kommer du inte in, och DU är inte välkommen!
Jag skyndade mig in med andan i halsen, stängde dörren fort och låste.
Den enda jag hade att förlita mig på nu var mig själv. Gjorde en varm kakaomint, tog min tillflykt till datan och läste och läste om alla som är så oerhört duktiga och har motivationen på topp. Gick väl igenom viktklubbens forum mer än två ggr*s*.......och det blev min räddning den kvällen.
Jag vill ju verkligen inte misslyckas, jag har nu gjort 6 hela veckor och har ett resultat som är mer än bra, jag mår bra, börjar trivas. Det är långt kvar och många till kilon att plocka bort men jag VET att det går, dock är det inte enkelt. Sugen har på senaste tid börjat infinna sig allt oftare hos mig och det är jobbigt, men varje gång jag lyckas utan att falla så är det en seger och ger mig mera power! Jag hoppas att "sugsaken" trillade och slog sig rejält igår, fick riktigt ont så han inte törs visa sig här på ett tag, och kommer han tebax då ska han få en ännu hårdare smäll!!

Idag har jag tränat vilket var riktigt skönt, har ju varit helt underbart väder, känns som vår i luften, vårkänslorna är på vippen att titta fram=) Har köpt pepparmintsolja som jag tänkte krydda kakaominten lite extra med. Imorrn e det dax för vägning och jag hoppas att det ger mig ett bra resultat även den här veckan, kan ju hända att mitt första delmål blir uppfyllt imorgon.....ska bli spännande!
6 veckor vilket är 42 dagar har jag nu gjort och det är riktigt bra tycker jag. Bra jobbat Weronica!
Nu ska jag utfodra barn med kalops, potatis och rödbetor, själv ska jag smaksätta kakaon och bara njuta av att jag faktiskt fixar detta!

Kämpa på alla tappra kurare, ni e guld värda!

2 kommentarer:

mamma sa...

du är grym!!!!!

vad underbart bra du beskrivit ett hjärnspöke och vad bra du kunde besegra det också. du är ju bara hur bra som helst.

kram

Anonym sa...

Hej

Är inne på min färde dag och så glad att jag hittat till dig och andra som bloggar om cambridge. Själv tror jag inte att jag hinner starat en blogg i detta ämne (fyra barn, varav två små hemma hela dagarna, och halvtidsstuderande), så känns det som om det skulle ta för mycket av min tid då jag har lätt att "fastna" vid datorn.

Men vill bara tacka för att du delar med dig och igenkänningsfaktorn är stor. Kämpa på

/Micaela