måndag 16 mars 2009

Kilona bara rasar


Men inte i den takten jag vill*stön*

Var och vägde mig idag igen då efter sex veckors kurande, vågen visade -1,5 kg. Det känner jag mig inte tillfredställd med, jag vill kunna gå ner 2-2,5 kg i veckan med tanke på att jag har så himla mycket att plocka bort. Centimetrarna runt midjan minskar inte heller utan dom hänger kvar, trots att jag tränar, dricker mitt vatten å tar mina soppor. Men det kanske är såhär det ska vara? Skulle vilja ha en injektion som gjorde att man rasa av sig allt haha, även om jag är spruträdd skulle det va värt det.

Diskutterade med min kloka konsulent som märker mitt missnöje, hon tycker att det går bra, jag gick direkt till försvar och sa att jag kan lika gärna äta mig ner i vikt, men varsågod och gör det då sa hon jag tvingar inte dig men är det så du vill? Nej svarade jag naturligtvis.

Jag har suttit och surfat runt på LCHF sidor mest hela dagen idag och det verkar ju som att de funkar för de flesta och rasar neråt gör dom oxå, så varför skulle inte jag kunna?

Nä jag ska köra på en vecka till och hoppas jag nått mitt första delmål till nästa vägning iaf.

Jag vet ju vad jag har framför mig om jag fixar detta, och det ser jag ju fram emot....så det får väl gå i snigelfart, och hellre neråt än uppåt. Jag kämpar vidare mot mitt mål och det får ta den tid det tar......det är mitt liv, mitt val och mitt välmående som får ta den tid det tar och varje sekund är det värt!

2 kommentarer:

mamma sa...

grattis till minus 1.5 kilo. alltså jag förstår ditt missnöje. jag vill bara bli av med min akilon nu, helst igår men det är bara att bita ihop. sen tänker jag så här. att loosa 1,5 kilo på en vecka (?) som du gjort är ju yberbra!

om du väger dig varje vecka, kanske du ska ta och väga dig varannan vecka, det gör jag bara för att jag inte ska bli missnöjd. men du kämpar på bra och jag tycker att vi är skitduktig!!!

Anonym sa...

Jag går ner 2 kilo i veckan, de har ja gjort hela tiden, till och med första veckan. jag tror att de är väldans olika från person till person, va man har för ämnesomsättning osv!
men du har ju gått ner 16 kilo :D de är ju helt otroligt mycket !
lägg upp 16 mjölkpaket å känn på de ;) de gjorde jag!

kram sofia