onsdag 20 januari 2010

Stirrig.....

Jag har ju (tyvärr) inte ett vanligt 7-16 jobb, eftersom jag är min egen så styr jag oftast själv över mitt arbete och det kan se väldigt olika ut, jag kan välja att lägga pappren i en hög och vråljobba en helg 24/7 och slippa det veckan efter, eller ta ett par timmar om dan och göra det jag ska. Men eftersom jag har anställd personal så är det nästan aldrig att man blir ledig iaf, telefonen ringer ett par ggr om dan och man behöver vara "ajour" dygnet runt, tex om kaffet tar slut på jobbet för det är ju bland det värsta som kan hända*s*........tur att Statoil i byn har öppet till 24 iaf=)
Idag åkte jag iaf förbi jobbet för att ta en fika, som visade sig bli väldigt lååååång......kom dit vid halv tre och var inte hemma förrän klockan sju, och det märkliga med det va att jag inte hade en tanke på mina shaker......jag hade tagit min första vid halv elva i förmiddags, och så blev det en när jag kom hem vid sju å så en alldeles nyssens vid halv tolv som jag fick tvinga i mig eftersom jag inte känner av någon hunger.
De vanliga rutinerna att shaka loss på för mig har varit halv elva, runt tre, och den sista vid åtta.....har ni bestämda tider ni käkar på eller hur gör ni andra?

Det är ju såklart positivt att jag inte känner hunger men att glömma bort att få i sig är inte heller så bra, så jag hoppas inte att det blir som sist för mig nu att jag börjar tycka illa om shakerna å hellre slipper dom för jag börjar tycka illa om dom....huga hemska tanke=(
Nä banne mig nu e det nog dax att släcka mina små blå, för att vakna till en ny dag imorgon med vetskapen om att jag har varit REN i 7 dar.......tjohooo!
Dröm sött allehopa!
¤~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~¤
Din uthållighet är måttet
på hur mycket du tror på dig själv
¤~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~¤

Inga kommentarer: