torsdag 28 januari 2010

Fyrhjulsdrift...

Premiären att fastna i vår berömda backe togs även detta år av fru Holm! Jag och den backen är verkligen INTE kompatibla med varann......nåväl som tur kom grannen med sin nya fina bil med fyrhjulsdrift såklart, (han e ju mycke smartare å dessutom rikare än mig)så han skjutsade ju upp hela familjen=)
Sen va han snäll å ploga hela vägen med sin fyrhjuling, men det hjälpte inte min trötta Opel Zafira med nya vintedäck på uppför backen iaf. Så den fick stå där nere vid vägen inatt. Imorse fick vi då gå ner och skotta fram bilen för att kidsen skulle komma till plugget och det va så skönt med en promenad på morgonen! Har kommit fram till att min bil är nog som jag, ingen vinterälskare. Jag funderar starkt på att byta till fyrhjulsdrift det verkar så mycke bättre.

Inga kommentarer: