onsdag 27 januari 2010

Snö snö snö

Jaha nu är man insnöad igen då......suck pust stånk å stön detta väder gillar jag inte! Är verkligen ingen vintermänniska. Vi bor mitt i ett blåshål så det blir kallt inne fort oxå, det är så att hundarna inte ens vill ut. Jag vill ha vår, älskar verkligen våren när fåglarna kvittrar, snödropparna och krokus och första tussilagon kikar fram, allt blir till liv och det grönskar. Me like!
Så lika bra att åka å hämta hem kidsen tidigt idag=)
Glömmer bort mina soppor, suck för det oxå ska banne mig sätta alarm för jag blir inte hungrig och missar dom inte bra alls!
Har precis fixat ordning en gulasch som står på spisen å puttrar å det doftar minst sagt gott=) Hoppas familjen njuter av den när dom ska käka, vet ju inte hur det blir riktigt när man inte kan provsmaka sig fram. Dom har iaf översikt med det min hejjarklack här hemma och det är jag dom evigt tacksam för.
Nähäpp dax å ge sig ut i ovädret........


Inga kommentarer: