lördag 23 januari 2010

Laddad.....

Så skönt det är att vakna upp en lördagmorgon pigg, utvilad, glad och inte bakfull efter fredagens fest*s*
Igår kom suget efter mat. Barnen ville äta hamburgare m bröd och klyftpotatis, och till Lets Dance skulle dom minsann svulla semlor. Jag hänvisade dom till köket att dom kunde minsann laga sin egen mat, så det gjorde dom medans jag satt i soffan och kände mer och mer dofter från köket. Dom dukade fint åt sig själva och jag blev bara mer och mer sugen på mat......jag hinkade vatten och försökte tänka  på annat men doften från köket påminde mig om vad jag var ute efter.
Sen jag började med kuren så har jag försökt hålla mig borta från när resten av familjen äter för min karaktär är inte stabil ännu. Så mannen och barnen i huset har fixat käket och jag har varit ganska så frånvarande den biten. Men man kan inte fly från problemen så igår när jag kände det "där" så gick jag helt sonika ut och satte mig med dom och tittade på det som jag ville ha, och intalade mig själv att det där behöver inte jag nu, vill jag kan jag ta det en annan gång. Tjejerna och jag började prata om mitt kurande och i deras ålder 16 å 14 så är vikt och utseende en stor viktig del av deras vardag. Dom säger båda två att när dom blir 18 så ska dom oxå köra CK utan att någon av dem ens är i närheten av övervikt. Dom frågade mig hur länge jag tänkt kura denna gång och jag svarade att det blir nog till mitt mål som är 75 kg, båda två bara gapa och utbrast: Du vågar inte ens väga under vad vi gör haha. Så upplyste jag dom om att anledningen till bio idag är min belöning för jag satt igång och är inne ketos och bestämt mig att köra, det tyckte dom va en utmärkt ide för min belöning ger ju om oxå en gratisbiljett*s*
Till Lets Dance gjorde dom egna semlor och dom satt där och smaskade i sig sitt och jag käka gröt och klunka mitt vatten, hade ingen känsla av att jag ville ha semla iaf.....skönt!
Idag blir det som sagt vad Snabba Cash på bio och jag har förberett så gott jag kan med att ha en bar med mig ifall jag skulle hamna i klistret(har ju hänt förr!).....tyvärr ingen bar från CK för jag hade ingen hemma så jag köpte Nutriletts men det är bara till för om en eventuell nödsituation skulle uppstå.
Å idag skiner solen här helt underbart!
Ha en fin lördag lördag=)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad duktig du är!
Själv tabbade jag mig lite under senkvällen när hungern tog över och kroppen tvärvägrade mer vatten :) Men det togs nya tag idag så vi fortsätter. Väntar nu på att beställda varor för 2 veckor fram ska landa på posten för utlämning. Det ekar snart tomt i lådorna här hemma.. :)