måndag 18 januari 2010

Igångsparkad....igen!


Dåså då har jag vart hos min helt underbara konsulent Annelie=) Det var ett kärt återseende och när jag klev in hos henne så kändes det som jag kommit hem!Vi har ju inte setts på länge så vi hade massa att babbla om. Jag böt ut lite soppor och tog även med mig några påsar gröt hem för att testa. Kul med nya smaker och ny konsistens.

Å så va det ju det där med vågen.....hmm, man kan ju säga att jag lagt på hullet, 9,5 kg hade jag gått upp sen i Juni, men med mitt leverne under dessa månader är jag inte förvånad, däremot är jag glad och tacksam över att jag inte lät det gå längre. Skämdes lite faktiskt för jag hade tummat med Annelie att inte väga över 100 nån mer gång, vilket jag påtalade för henne när vågen stannade på 104,5, det kändes som om jag brutit vår tummning....men nya friska tag så är du snart under 100 igen sa hon, och det tänker jag ha som första mål att komma under.


Väl hemma så va jag nyfiken på gröten så den gjorde jag i ordning och blev inte direkt störtkär i den, tyckte smaken av mjöl fanns där, och konsistensen va inte helt i min smak, påminde lite om gröten jag tvinga i ungarna när dom va små=) Men jag fick i mig den och blev väldigt mätt och det är jag fortfarande, kryddade den med kanel. Kommer äta den igen säkert men inget som är min favorit just för tillfället iaf! Klockan springer iväg så nu är det dax att dunka huvvet i kudden Natti natti!


Inga kommentarer: