lördag 18 april 2009

Grillvädret?

I torsdags blev det en tur till gymet igen, kändes himla skönt efteråt.
På kvällen åkte jag iväg och sålde min bil, det var med sorg i hjärtat jag skildes från den, vi har haft mycke skoj och åkt många mil ihop, men jag hoppas den får det bra hos sin nya ägare=)
Vi behöver investera i en ny grill, så vi diskutterade fram och tillbaka om vi inte skulle köpa en gasolgrill. Dom kostar ju en del och det finns en uppsjö av olika sorter och modeller.
Så igår åkte vi iaf och köpte en, vi behöver ju en rätt så stor eftersom vi är många i familjen, vi köpte iaf en med fyra brännare och en kokplatta på sidan.

Fuskade igår och åt lunch med syster, svåger och mannen på den nyöppnade thairestaurangen i byn.......eller nä vänta nu vi fikade innan vi åkte till Södertälje så jag började fuska redan vid frukosten, med en räkmacka, åt dock inte upp brödet.
Värdelös och meningslös som jag känner mig när det händer så skiter jag i allt vad Cambridge heter just DÅ, tänkte att eftersom jag redan fuskat kan jag ju fortsätta och det gjorde jag mitt dumma nöt!!!

Hem å fixa ihop grillen, vädret va ju helt underbart igår och det var verkligen perfekt grillväder så det slutade med att vi fick besök hmm vi va 17 pers som skulle grilla helt plötsligt.....men det gick ju bra för vi har ju en stooor grill nu hehe.
Fördelen med gasolgrill är ju att det går väldigt fort, och jag gillar den hur mycket som helst.
Fläskfile, färskpotatis, sallad, tzatsiki, beasås, vitlöksbröd, majskolvar, champinjoner med vitlökssmör stod på menyn drycker såsom öl och rödtjut och vitt vin fanns att förtära. För en sån som jag en sån dag som redan hade börjat fuska var det helt perfekt, jag åt och åt och åt, med lite reservation för kolhydrater hoppade över potatis och bröd, låter ju inte ens bra att försvara sig haha. Istället för att dricka vatten så drack jag rödvin, och t.o.m öl......bra jobbat Weronica åhhhh grrr hmprf.

Det hjälper ju inte det minsta att sitta här dagen efter och beklaga sig och tycka synd om sig själv, det som hände igår kan jag inte ändra på idag, MEN jag borde veta bättre. Det känns som att all motivation och styrka som jag har haft inte infinner sig till 100%, jag vill ju ner minst tjugo kilo till och håller jag på såhär så kommer jag snart över 100 igen, jag har hamnat i en svacka känns det som och jag kommer inte ur den, det känns som det kvittar helt enkelt och det är INTE en bra känsla för en som ska jobba med sin vikt.
Jag vill tillbaka på banan igen, jag vill må bra, jag vill gå ner i vikt.......ändå misshandlar jag mig själv. Så hur går man vidare då? Det är ju det jag inte vet.....jag kan lugnt hinka i mig tre liter vatten och dricka tre soppor idag, och imorgon och nästa dag.......men nästa vecka när jag ska åka på kryssning kommer jag göra det då? Eller om nio dar när jag flyger till Cypern? Känner jag mig själv rätt så är svaret tyvärr nej, och varför är det så? Jag har åkt kryssning under kuren och druckit sopppor och vatten hela resan då sjöng karaoke spiknykter, nu känns det inte som ett alternativ att göra så.
Jag vill sitta med mina vänner och njuta av mat.....det är banne mig det enda jag fokuserar på MAT. Känns som en slags drog och jag känner mig beroende. Jag har tidigare jobbat med missbrukare som genomgått behandling och kanske ska jag ta till mig deras metod och börja jobba med mig själv......få in ett sånt tänk liksom vad vet jag?......jag kan bättre än såhär det vet jag men kraften att göra det är borta, suck.

”Gud giv mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.”

3 kommentarer:

skenet sa...

Hej Wroncan- kämpen! Vill bara säga tack för att du stöttar o jag vet alla mentala resor man tvingas igenom när man kurar...

Å jag vet precis det du pratar om i det här inlägget - ibland är det inte så himla lätt med kurandet. Kolla bara på mig - jag lyckades ju förra året gå upp jättemkt igen efter det att jag kämpat som en galning förra året... men jag tror att "fuska" är mänskligt och jag tycker du har varit så duktig som har gjort det så bra hittills- vilken diciplin du har! Att gå ned i vikt är inte lätt - det ska gudarna veta -

Jag tycker det visar på en styrka att du klarar av att välja bort pasta/potatis o kolhydratskällor även vid festtillfällen -
IBland måste man få tillåta sig att fuska o njuta lite av livet! Jag tycker du har kämpat såbra och det kan tom vara lite sporrande att få "fuska" i kurandet emellanåt och njuta lite av livet. Ibland om jag har gjort det så beger jag mig till träningslokalen direkt dagen efter även om det tar emot - för sedan är det som om man är tillbaka på banan igen med mkt mindre "självhat" för att man gjorde nu som man gjorde (och fuskade)... testa! Det fungerar o jag e lika förvånad varje gång :) ;) :)

Jo sen ang din kommande efterlängtade semester;

Jag struntade helt i att äta CK när jag åkte på solsemestern 2v. m all inclusive även om jag hade med mig två hela paket (ifall om jag skulle vilja ha CK)
Nej därborta skall du njta av livet - ck kan du ta när du kommer hem - tror du kan tom fortsätta gå ned i vikt genom att äta grillat/stekt fisk/kött/skaldjur + sallader- varma/kalla grönsaker och lite goda kryddiga röror och ost + genom att mestadels välja vin istället för öl/söta drinkar - till frukost/lunch kan du äta goda omeletter -

Sedan kan man promenera längs stranden en timme varje dag eller spela strandpingis/simma etc etc...vad du gillar....

Var inte så hårt mot dig själv gumman för att du tillät dig att äta på grillkvällen - jag är imponerad av ditt jobb hittills! Du gör det så bra - fortsätt i samma fina CK -stil nu fram till din härliga semester o därnere syndar du såklart lite ibland men håll dig till goda val o rör på dig så kanske det tom vara så att du tappat i vikt när du kommer hem!

Du inspirerar mig med ditt kämpande o kurande!

Kraftkram från skenet

Anonym sa...

Hej gumman!
Du har det kämpigt du också kan jag läsa av dina rader...Vill du kan du läsa det senaste i min blogg:)
Kram till dig från Tina

Weronica sa...

Tack till er båda tjejer för att ni finns och för att ni faktiskt bryr er om och är ärliga.....det ger mig bra energi och kraft!

Kram på er kämpar!