onsdag 15 april 2009

Bortblåst?

Inatt har jag sovit himla dåligt, haft riktig hemska mardrömmar och vaknat stup i kvarten=(.......så i morse när klockan ringde blev det väldigt mycke snoozing.
Mannen som jobbat natt ringde och sa att han skulle bli kvar på jobbet idag, det stör inte mig alls hehe, men tog tillfället i akt och begav mig till gymet=)
Tog i rätt så hårt, och jag tycker att crosstrainern och jag börjar komma ganska så bra överens faktiskt, jag klarar mig bra mycket längre än dom 3 minuter jag stod första gången på den hehe, fast det är mitt knä som spökar jag vill inte köra mer när jag får ont, men det man står är ju bara bonus såklart.
Så jag gick på löpbandet och körde crosstrainer som uppvärmning i 20 min, sen gick jag igenom nästan alla muskelmaskiner, det märks ganska tydligt att jag hoppat över träningen förra veckan för jag fick sänka en del vikter.....hmm men men hoppas på att få tillbaka lite mer styrka så jag kan återgå till mitt gamla, sen så cyklade jag ett par km, blev rätt svettig hmm.
På cykel, crosstrainer och rodd kan man välja att ställa in om man vill köra på tid, distans eller kaloriförbrukning. Jag har aldrig kört på kaloriförbrukning så jag tänkte att det sista jag gör är crosstrainern med kaloriförbrukning........på skoj ställde jag in den på 100kcal, när jag va på 66kcal tog det nog inte stopp men mitt knä orkade inte mer så jag avbröt, 66 kcal finns det typ i ett päron haha, så då förstår man hur mycket man ska stå på den där, men imorrn kör jag igen*L*

Ketosen är som bortblåst, jag hoppas sannerligen den infinner sig å det snaraste, så jag inte deppar ihop för det oxå, den borde vart här redan igår tycker jag hmm......har den inte kommit imorgon då vet i fasen hur man ska locka fram den, tips emottages tacksamt!

Igår kväll bakade jag bröd till barnen, det doftade ljuvligt och jag bara dreglade när jag tänkte på det varma brödet med smällt smör, och ost....åhh men jag tänkte ju bara, nä hit med ketosen mitt straff har jag sonat nu så det så!

Solen skiner helt underbart ute, så ta vara på dagen och sug i er energi och keep up the hard work! Kram på er!

3 kommentarer:

Sofia sa...

Du är också jätteduktig! vilken prestation att gå ner från 117 till 97 =) 20 kilo !!
känn på 20 kilo på gymmet så ska du få se hur tungt de är ;) du får ladda upp en bild på den nya frillan ! :D kram sofia

Anna sa...

Hej tjejen! Jag körde sju veckors ren kur innan påsk, gjorde ett litet uppehåll och nu är det ren kur som gäller igen. Är på 4:e dagen. Jättekul att följa dej och din kamp mot kilona =) Kämpa på!

Weronica sa...

Åja 20 kilo e tungt å bära på, man fattar inte hur tungt det e......
Kom igen nu tjejer så kämpar vi vidare mot målet!