måndag 1 februari 2010

Vinterkräksjukan har gjort entré=(

Igår var lillskruttan mosig och klagade över att hon mådde illa, hon somnade i mitt knä och när jag sedan väckte henne så mådde hon fortfarande inte bra. När barnen blir sjuka så blir jag jämt orolig så då brukar dom som vill iaf få sova i min säng. Det ville hon naturligtvis göra så hon gick in och la sig och jag skulle bara gå upp och hämta en hink ifall att hon behövde kräkas.
Jag hann inte för när jag kom ner hade hon spytt ner i princip hela sängen.....puh! Nåväl definciera, cleena och tvätta stod på schemat.....jag somnade väl till vid halv två när dörren till mig öppnas och jag hör nåt som säger: Mamma finns det en hink jag lägger mig på soffan för jag har spytt ner hela min säng. Där stod sonen!
Det blev en lång natt utan någon vidare sömn. Hoppas dom blir friska snart, men risken att resten av familjen drabbas är ju sannolikt stor. Jag har preparerat mig med vitpepparkorn iaf, gamla huskurer e finemang!

Kan ju inte vara bra att bli sjuk när man kurar heller, har aldrig varit med om det.
Ikväll är det vägning och hoppas innerligt att det skett någonting mera positivt den här veckan med vikten......
Ha en fin start på veckan alla kämpare!

3 kommentarer:

.Malin sa...

Fy.. Vi har avverkat kräksjukan här med ju! Jag är en redig hönsmamma med som oroar mig när barnen är sjuka!
Tyvärr funkar ju inte pepparkorn om det är vinterkräksjukan... ;) Funkar bara på bakteriell kräksjuka.. Eller hur det nu va.. ;)
Hoppas du klarar dig iaf! So far har jag klarat mig.
Hoppas på en positiv vägning ikväll då! ;)
Kramizzz

Weronica sa...

Hello gumman=)
Känns som jag vill spy men det e nog psykiskt det blir så av dom som e sjuka runt omkring. Skulle inte göra mig nåt iofs om man tappa ett kilo på så vis haha, vägningen sket sig ju lixom.
Kraaaam=)

Anonym sa...

Usch fy! Det är inte mysigt alls med kräksjukan. Jobbar på sjukhus och var gång de kommer och berättar om att avdelningen fått kräksjukan så får jag spader!

Hoppas alla mår bättre nu!?
Kram Malena