torsdag 4 februari 2010

Jaha...

Kämpar vidare med mina soppor/shakes/gröt å VATTEN! Igår kväll var jag riktigt sugen på mat, men gick å la mig tidigt för att slippa frestelsen. Det resulterade i att jag vakna 5 i morse å inte kunde somna om!

Jag berättade ju att jag blivit nyfiken på LCHF och om en kryssning med olika föreläsare som jag blev sugen på att haka på. En av dessa är ju "fettdoktorn" Annika Dahlqvist som jag läst mycket om. Det märkliga är att igår läste jag hennes blogg, och ser där att kvinnan kommer till byn Gnesta den 15 februari och ska föreläsa.....den kvällen har jag bokat för att gå å lyssna på henne och kanske få svar på frågor jag har om den kosten......det blir väldigt intressant å kul!
Vägen är plogad av snälla men dyra traktormannen hehe, men nu kommer man ut och in iaf.

Ha en skön dag alla och glöm inte ta på mössan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter himla spännande med LCHF kost måste jag säga! Kanske värt att pröva. Jag har också precis som du svårt att hålla mig ifrån det som enl viktväktare osv är "fy fy"...
Men känner en väldig motivation att sätta igång med annan kost också när jag är klar med min rena kur. Måste bara hitta något som passar alla i familjen och inte bara mig. Jag har ju då en make som är precis tvärom mig. Han kan käka allt det där förbjudna och onyttiga utan att det händer ett smack. Skulle han däremot serveras viktväktarmat eller GI så blir det raseffekten med en gång.. Orättvist JA! Men så är det ju.

Dela gärna med dig av tips och tankar när du varit på kursen. Ska med en gång leta upp mer information om LCHF kost.

Hoppas du mår super. Fortsätt kämpa på!! Kram.