onsdag 3 februari 2010

Va ska hända sen...

Här löser kräkarna av varann, lillskruttan e frisk hon åkte till sin pappa igår*sakna*, trodde att sonen oxå va frisk för han käka och mådde helt ok under hela dagen, men så igår kväll satte han igång å spy igen. Å imorse var det tredje barnets tur! Åhh hoppas dessa parasitbakterier försvinner jag vill verkligen inte ha nåt sånt!
Vi är insnöade här så grannen har beställt en traktor som ska komma å ploga för fyrhjulingen gör ingen nytta längre gah!

Igår kväll funderade jag väldigt mycket över när jag avslutat min rena kur hur vill jag att det ska se ut då? När jag sist avslutade Cambridge så blev det som att hoppa från rosa moln rakt ner i en lerpöl och mitt tänk var inte det minsta ok. Jag kände att jag mådde ändå så bra så det spelade nästan ingen roll vad jag stoppade i mig, jag älskar ju att äta de mest förbjudna saker, och jag äter när jag är ledsen, glad, trött, har tråkigt osv. jag anser att mitt förhållande till att äta inte är normalt utan det är snarare ett problem som den enda som kan lösa det är jag själv!
Genom åren har jag prövat olika metoder för att gå ner i vikt, Viktväktarna, GI, Cambridge, Nutrilett osv. jag har alltid lyckats gå ner mitt stora problem handlar om att stanna där och få in ett annat tänk.
Igår kväll satt jag iaf och läste väldigt mycket om LCHF(Low Carb High Fat) som är en kolhydratfattig och ketogen kost, den bygger väl från början på Atkins och stenålderskost om jag förstått det hela rätt.
Jag läste om det här på olika forum och bloggar och kollade recept och läste även en bok, och jag fick uppfattningen om att det verkar vara en helt ok diet.
På ett forum som heter "kolhydrater i fokus" såg jag att det är en kryssning den 16 april som handlar om just detta där kan man lyssna på intressanta föreläsningar med dr Annika Dahlqvist, dr Andreas Eenfeldt (Kostdoktorn.se), Sten Sture Skaldeman (författare till bla Ät dig ner i vikt och GI-noll!), Lars-Erik Litsfeldt (författare till bla Fettskrämd och Diabetes inte), Helena Hesselmark (f.d diabetiker typ II, numera typ 0) m fl.
Så jag funderar faktiskt på att åka för att få mera kött på benen och träffa folk live som faktiskt lever enligt LCHF.....det tilltalar mig!
Men först och främst har jag en låååång ren kur framför mig och det ska jag banne mig fixa!
Tack till alla er som är så rara som peppar och får mig att orka och vilja gå vidare, ni är guld värda=)
Kram på er alla!

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej på dig! Hoppas att barnen piggar på sig snart... Har ju själv haft en liten sjukling hemma (femårige sonen) men som tur var så spydde han bara två gånger och fick feber en dag sen var han sitt vanliga outtröttliga jag igen. Som sagt - hoppas på snar bättring.

Känner igen mig nåt enormt i det du skriver. Jag har ju också provat alla metoder som finns å visst man går ner men sen... Tyvärr saknas det sunda förhållandet till mat även hos mig.

Är väldigt intresserad av LCHF och tror att det kan passa mig efter avslutad kur. Verkar spännande med en kryssning med detta i fokus. Var ifrån går den??

En varm styrkande webb-kram till dig från mig!

Kram kram

Weronica sa...

Hallå där=)
Jo snart ska väl sjukperioden ge sig, de är många runt om som är sjuka.
Kryssningen går från Stockholm med Silja Galaxy. Det är ju verkligen ett tillfälle att få svar på sånt man undrar=)

Kram på dig oxå och kämpa vidare!