tisdag 2 februari 2010

En säck potatis.....

Köpte en säck potatis som väger 5 kg och det e faktiskt tungt! Jag behöver oxå tappa massa kilon men står väl på nån platå frågan e bara just hur länge jag ska stå där......känns inge kul, men ger inte upp utan kör vidare och hoppas på att proppen släpper=)

I December åkte jag, min man och de tre äldsta barnen till Thailand i 2 veckor. Det är andra gången vi är där och jag fullkomligt älskar människorna, klimatet, maten, kulturen helt fantastiskt vad det landet får mig att må bra!
Saknar det som bara den men sparar ihärdigt för att göra en ny resa dit, hade jag möjlighet skulle jag sticka dit på en gång är så less på kalla, trista, tråkiga Sverige. Den här årstiden är inte min alls! Vill vara på en strand och gå mina morgonpromenader i solen hellre.

Kata Noi Beach

Bounty Island

När jag var där så snorklade jag en hel del, det finns ett fantastiskt marint liv i Thailand. Under ytan så är det en helt annan värld. Jag fotograferade även under vattnet men med vanliga tur så blev bilderna förstörda eller typ dom flesta blev rosa (enda gången jag svurit åt den färgen*s*)

Begav mig oxå upp på ett stort berg som heter Nakkerd Hill där man bygger en staty som heter Big Buddha han är 45 meter hög och byggprojektet är nu inne på sitt sjunde år. Helt fantastiskt arbete för en staty som ska kunna blicka ut och beskydda hela Phuket! Trots att jag är stor och välväxt kände jag mig som mini under den statyn=)
Jennifer, jag å Peter=)

Tycker thailändarna är så coola. Dom tänker inte på bekymmer, längtar inte, å få saker får dom visst arga har jag hört, dom bara ler och ler. Allt dom gör är så himla fint och verkligen gjort med känsla, det kan vara mat, handarbete, frukter, att bädda sängen=)
Olika frukter som smakar yummie!

Så jag saknar landet som bara den för där mår jag bra å kan njuta av det goda livet. Men det e långt till semestern......men jag ser fram emot den!
Tequilatime!

1 kommentar:

.Malin sa...

Åh.. jag vill med till Thailand! Min morbror bor där och har hus och hela alltet så vi vet ju var vi ska bo! ;)

Ang din vikt så kommer det att rassla till snart! Gäller bara att ha is i magen vännen!
Underbara bilder du delat med dig!
Kram på dig u hot mama!!

Poss och kram
Malin